Miksi Google Analyticsin ja Sanoma Media Finlandin raportin lukemat poikkeavat toisistaan?

Sanoma RON CPC  >  Raportointi ja seuranta  >  Miksi Google Analyticsin ja Sanoma Media Finlandin raportin lukemat poikkeavat toisistaan?

Miksi Google Analyticsin ja Sanoma Media Finlandin raportin lukemat poikkeavat toisistaan?

Google Analytics ja Sanoman kampanjaraportista löytyvät luvut muodostuvat toisistaan poikkeavilla tavoilla ja mittaavat eri asioista. Yleisimmät syyt eroihin ovat:

  1. Käyttäjä voi klikata mainostasi useita kertoja. Kun näin tapahtuu saman istunnon aikana, tallentaa mainos useita klikkauksia ja Analytics tunnistaa erilliset sivun katselut yhdeksi istunnoksi. Näitä merkintöjä tulee usein esimerkiksi silloin, kun ihmiset tekevät verkossa hintavertailuja. 
  2. Käyttäjä voi klikata mainosta, mutta estää sivua latautumasta täysin, esimerkiksi valitsemalla toisen sivun tai painamalla selaimen pysäytyspainiketta. Tällöin Analytics-seurantakoodi ei pysty suorittamaan ja lähettämään seurantatietoja Googlen palvelimiin. Mainos rekisteröi klikkauksen tästä huolimatta.

Lisää tietoa Google Adwordsista ja Analyticsista voit lukea täältä: 

https://support.google.com/analytics/answer/1257084?hl=fi

Kopioitu leikepöydälle

Share by: